Love lasts forever, right? del 1

Heej! Här är del 1 av min novell.

Okej, vad ska jag ha med mig? Bikini, solglasögon, bok, handduk, min mp3, mobil, pengar, kläder..
Oj, jag får inte glömma flygbiljetten..
Jag ska till Paris.. Jag kan knappt fatta att mamma låter mig åka till Paris, alldeles själv.. Nja, jag är ju faktiskt 17 och det var faktiskt på tiden att jag får göra det.. Juste jag får inte glömma datorn och mitt mobila bredband..
Okej, vad är klockan? Å nej klockan är redan 6.40.. Nu måste jag åka..
Hejdå Mamma!
Hejdå älskling, ha det så bra i Paris, och glöm inte att ringa varje kväll.
Nej då mamma, men jag måste gå nu hejdå..
Hejdå och puss på dig älskling.
Puss mamma, Jag älskar dig!


Taxi!
Ja, nu kommer den..
Vart ska ni?
JFK NY Airport tack..
Okej ska bli.

Nu ska jag på flyget och åka till Paris i 3 månader.. Det ska bli såå kul! Och så ska jag ju få fira min 18 födelsedag i Paris.. Det ska bli så kul, hoppas bara jag hittar någon att umgås med, det blir tråkigt att vara ensam i 3 månader..
9 timmar senare landar vi i Paris.

Jag måste hitta någon slags affär eller kiosk där de säljer Mars..
Där.
Hello.
Hello, would you like something?
Yes, I want a Mars.
Okey, Here you that'll be 1 euro please.
Here you are..
Thanks have a great day.
Next.
Hello.
Hi what can I help you with?
Do you know where there's a toilet?
Excuse me?
You don't understand?
No..
Excuse me..
Uhm, yes..
Sorry but I was just, I heard you're looking for a bathroom?
Yes
There's a resturant around the corner and they let people use their bathroom, but they don't understand english, only french..
I seriously, will never survive 3 months here.. Not if you need to know french..
I'll help you, I know french, come on let's go.
Are you sure?
Yes, come on, hey what's your name?
I'm Justin.
Nice to meet you Justin, I'm Frida.
Where are you from?
I'm here on vacation, and I live in NY.
Really? Me too!
Haha, va kul, då behöver vi ju inte prata engelska med varandra..
Haha neej...
Men du, jag måste checka in på mitt hotell före klockan 12.00 och det ligger typ en halv timma härifrån, och det är 40 minuter kvar till klockan 12.00..
Men, jag behöver använda toan..
Haha, om du kan hålla dig så kan du följa med mig till hotellet..
Ja, gärna..
Kom då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0